Trzy gorące dni w Sandomierzu

Od 8 do 10  czerwca 2018r.członkowie WUTW mieli okazję wyjechać na kolejną wycieczkę. Tym razem to  była podróż na wschód Polski.

Wczesnym rankiem wyjechaliśmy z Wodzisławia Śl. Już o godz.12.00 powitał nas oświetlony słońcem Sandomierz. Pani przewodnik wprowadziła nas do miasta  Bramą Opatowską, następnie zaprosiła na taras widokowy, skąd wskazała wszystkie główne zabytki. Podczas późniejszego spaceru po mieście zostaliśmy wprowadzeni w historię tego magicznego miejsca. Nie spotkaliśmy co prawda ks. Mateusza w kawiarence na Rynku, ale niektórzy z nas  znaleźli jego woskową figurę w jednej z kamienic. Na zakończenie pojechaliśmy do Wąwozu Św. Jadwigi, gdzie nie tylko podziwialiśmy przyrodę, ale także odpoczęliśmy od upału.

Następnego dnia wyruszyliśmy do Nałęczowa.  Upał był wielki, ale spacer w Parku Zdrojowym nikomu nie przeszkadzał. Historia uzdrowiska ubarwiona różnymi ciekawostkami, spowodowała, że czas szybko mijał. Nagle okazało się, że stoimy już przed pijalnią wody i czekolady. Po  czasie wolnym dotarliśmy jeszcze do chaty Żeromskiego, a następnie pojechaliśmy zwiedzić Janowiec – ruiny potężnego niegdyś zamku robiły wrażenie.

Kolejny dzień był zarezerwowany na zwiedzanie uroczego Kazimierza Dolnego. Zwiedzanie zaczęliśmy od Wąwozu Korzeniowego, następnie   zajrzeliśmy do kościoła i klasztoru oo. Reformatów, a potem przeszliśmy już na Rynek i podziwialiśmy kamienice, słuchaliśmy historii dziejach ludzi i budowli.  W dalszej części odwiedziliśmy Farę, a później wyszliśmy na taras widokowy i podziwialiśmy panoramę miasta. Ostatnim punktem naszej wędrówki miało być wyjście na Górę Trzech Krzyży, co zrealizowali najsilniejsi piechurzy. Pozostali chłonęli atmosferę niezwykłego miasta w zacienionych kawiarnianych ogródkach.

Zakończeniem wycieczki był rejs statkiem ,w trakcie którego po raz ostatni podziwialiśmy urokliwe miejsca naszego kraju.