Wspomnienia z Korsyki

Wycieczka na Korsykę odbyła się w dniach 17 – 25 kwietnia 2018 roku. Na miejsce dotarliśmy promem z Livorno do Bastii, a następnie do uroczego ośrodka położonego nad morzem. Zakwaterowani byliśmy w apartamentach _ 2 pokoje dwuosobowe, salonik + aneks kuchenny, świetnie wyposażony.
 Pierwszym miejscem, które zwiedzaliśmy było miasteczko Corte z Cytadelą, Placem Paoli. To tam urodził się brat Napoleona Bonaparte, Józef.
W dalszą podróż udaliśmy się do Alerii, by zobaczyć ruiny rzymskie i etruskie pozostałości. Kolejnym etapem naszej wędrówki po Korsyce było średniowieczne miasto Bonifacio. Urzekła nas starówka, pałacyki i małe, wąskie uliczki. Na uwagę zasługuje również Plac Broni, Kościół Matki Boskiej Większej. Dopełnieniem naszej wędrówki był rejs statkiem po lazurowym morzu, wśród białych klifów skał. W dalszą drogę udaliśmy się do Porto Verdio z Bramą Genueńską i przepięknym widokiem na okolice.
Calvi, które zwiedzilśmy, jest położone nad Morzem Liguryjskim - to rodzinne miasto Krzysztofa Kolumba. Na uwagę zasługiwał tam Pałac Gubernatorów, Oratorium św. Antoniego i pięknie położony port. Zakończeniem kolejnego dnia był przyjazd do winnicy na degustację korsykańskich win.
Na koniec naszych wędrówek udaliśmy się do stolicy Korsyki – Ajaccio, gdzie urodził się Napoleon Bonaparte.
Tam zwiedziliśmy katedrę Notre Dame, gdzie został ochrzczony Napoleon oraz plac Marchal Foch – ociemniony plantami z posągiem Cesarza, Ratusz i Plac de Goulla .Ostatni dzień to wykwaterowanie z ośrodka i zwiedzanie największego miasta Bastii. Tam na uwagę zasługiwał m.in. Plac św. Mikołaja z monumentalnym pomnikiem  Napoleona, Kościół Jana Chrzciciela, Ogród Romieu i Cytadela. Stamtąd udaliśmy się na prom, by po wspaniałej kolacji  i po całonocnym rejsie dotrzeć do Savony i dalej w podróż powrotną do domu.
Było warto, inna świat - Korsyka jest zwana  Dzikim Sercem Europy.